Wyprodukowanie filmu na podstawie książki
Scenariusz jest punktem wyjścia dla powstania utworu audiowizualnego, dlatego warto o niego zadbać nie tylko od strony literackiej, ale również kwestii prawnych.
Scenariusz jest punktem wyjścia dla powstania utworu audiowizualnego, dlatego warto o niego zadbać nie tylko od strony literackiej, ale również kwestii prawnych.
Cieszymy się bardzo z premiery „Otwórz oczy”, bo nasza kancelaria od 2019 roku wspierała prawnie producenta serialu Mediabrigade sp. z o.o. sp. k. i jego zespół w cały wymagającym procesie produkcyjnym.
Niezależnie od tego, czy jest się początkującym twórcą czy też profesjonalistą, pytanie, które zawsze pojawia się przy produkcji filmu, to jak legalnie użyć muzyki w filmie.
Rejestracja tytułu jako znaku towarowego może pozwolić uniknąć szeregu nieprzyjemności, w tym konieczności zmiany nazwy. Ponadto zyskujemy formalne prawo do sprzeciwiania się korzystania z tego oznaczenia przez podmioty trzecie.
Temat muzyki, w szczególności muzyki filmowej, jest naszej kancelarii bardzo bliski. Ważnym jest, aby zadbać o kwestię prawne produkcji audiowizualnej już na początku realizacji przedsięwzięcia.
W kwestii praw autorskich zasadą jest, że, aby wykorzystać cudzy utwór, konieczne uzyskanie jest stosownej licencji.
Jeśli zawsze odkładaliście porządkowanie swojej działalność pod kątem praw własności intelektualnej na ostatnią chwilę, to dobry moment, aby wspólnie z profesjonalistą przeanalizować zdolności rejestracyjne oznaczenia lub wzoru i złożyć stosowny wniosek.
Dom towarowy Solpol zna każdy
mieszkaniec Wrocławia. Jakie będą jego dalsze losy?
Zasadniczo zatem, jeśli chcemy posługiwać się czyimś znakiem towarowym, konieczne będzie uzyskanie stosownej zgody, głównie w formie umowy licencyjnej. Jednakże, w prawie przewidziano kilka przypadków, kiedy można legalnie korzystać z cudzego znaku towarowego bez zgody uprawnionego.
Zasadniczo nic nie stoi na przeszkodzie, aby zarejestrować jako znak towarowy zarówno znak słowny, jak i logotyp, czyli najczęściej znak słowno-graficzny. Zyskujemy wtedy najpełniejszą ochronę swojej marki.