Jak chronić tytuł?
Rejestracja tytułu jako znaku towarowego może pozwolić uniknąć szeregu nieprzyjemności, w tym konieczności zmiany nazwy. Ponadto zyskujemy formalne prawo do sprzeciwiania się korzystania z tego oznaczenia przez podmioty trzecie.
Rejestracja tytułu jako znaku towarowego może pozwolić uniknąć szeregu nieprzyjemności, w tym konieczności zmiany nazwy. Ponadto zyskujemy formalne prawo do sprzeciwiania się korzystania z tego oznaczenia przez podmioty trzecie.
Temat muzyki, w szczególności muzyki filmowej, jest naszej kancelarii bardzo bliski. Ważnym jest, aby zadbać o kwestię prawne produkcji audiowizualnej już na początku realizacji przedsięwzięcia.
W kwestii praw autorskich zasadą jest, że, aby wykorzystać cudzy utwór, konieczne uzyskanie jest stosownej licencji.
Jeśli zawsze odkładaliście porządkowanie swojej działalność pod kątem praw własności intelektualnej na ostatnią chwilę, to dobry moment, aby wspólnie z profesjonalistą przeanalizować zdolności rejestracyjne oznaczenia lub wzoru i złożyć stosowny wniosek.
Dom towarowy Solpol zna każdy
mieszkaniec Wrocławia. Jakie będą jego dalsze losy?
Zasadniczo zatem, jeśli chcemy posługiwać się czyimś znakiem towarowym, konieczne będzie uzyskanie stosownej zgody, głównie w formie umowy licencyjnej. Jednakże, w prawie przewidziano kilka przypadków, kiedy można legalnie korzystać z cudzego znaku towarowego bez zgody uprawnionego.
Zasadniczo nic nie stoi na przeszkodzie, aby zarejestrować jako znak towarowy zarówno znak słowny, jak i logotyp, czyli najczęściej znak słowno-graficzny. Zyskujemy wtedy najpełniejszą ochronę swojej marki.
Prawo cytatu stanowi wyjątek od zasady, zgodnie z którą celem rozpowszechnienia utworu potrzebna jest zgoda twórcy. Jak prawidłowo korzystać z prawa cytatu?
Rejestracja znaku towarowego pozwolić uniknąć szeregu nieprzyjemnych sytuacji związanych z konkurencją, jak również zwiększyć prestiż firmy.
Czy znane postacie fikcyjne mogą być wykorzystywane w takiej działalności jak ręcznie robione grafiki, malowane kubki czy koszuli, prace szydełkowe albo wybory cukiernicze? Powszechność tego typu działań nie zawsze oznacza, że są one zgodne z prawem.
Znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, litera, cyfra, kolor, forma przestrzenna, w tym kształt towaru lub opakowania, a także dźwięk.
Pewność co do nazwy pozwala
rozwijać firmę, a zaoszczędzone pieniądze, które trzeba byłoby wydać na spory
prawne lub rebranding marki, można przeznaczyć na marketing przedsiębiorstwa.